tisdag 20 oktober 2009

Finare rum


Som tur var kunde jag ändra till ett bättre rum idag. Som vanligt är det bra att någon gång bo lite sämre, för att sedan kunna uppskatta små saker som t.ex. ett fönster där det kommer in lite dagsljus. Här har jag två stora fönster. Visserligen är båda en halvmeter från en mur, men det är i alla fall bättre än en tvättstuga och så får jag in ljuset. Här finns även en kyl och en tv och framför allt - eget badrum med riktig kraft i duschen och inte något litet strilande som det oftast är. Jag har betalat för två nätter här, sen får jag se om jag reser vidare eller hur jag gör.

Det som är ovanligt här är att man inte får några handdukar. Det har jag inte varit med om tidigare. Och så har sängarna överkast - det är också ovanligt. Det finns tydligen ingen manual för hur ett guesthouse ska drivas. På vissa ställen får man betala extra för toalettpapper, på andra blir rummet städat varje dag och man får gratis vattenflaskor, tvål och ibland även schampo. Det är så olika och det har inte alltid med priset att göra.

Oftast tar man av sig skorna innan man går in. På kvällen har det samlats en hel hög med skor utanför och än så länge har mina stått kvar morgonen efteråt.

Här finns också en gemensam veranda på andra våningen och där satt jag i går kväll med en citrondricka och tittade på alla människor som gick förbi. De välkända geckoödlorna finns överallt. Jag har faktiskt inte blivit myggbiten ännu men däremot är det fullt med flugor, något jag inte såg så mycket i Thailand. Här är inte så många hundar och katter.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
www.intressant.se/intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar