onsdag 21 oktober 2009

Party för munkarna



När jag hade varit och fått fotmassage idag och var på väg tillbaka till guesthouset hörde jag musik inifrån ett tempelområde. Jag gick dit och hittade ett gäng killar som stod och spelade och sjöng. Som det svängde! Det var annat än det jag hört tidigare under min resa, de var så duktiga. Gitarristen hade säkert platsat i de bättre banden i väst. Jag kunde inte låta bli utan gick och satte mig bredvid och lyssnade, och hela jag var ett stort leende. Den musik jag hört i Thailand har varit så jobbig, antingen sång liknande smörig svensktoppsmusik eller helt obegripliga och plågsamma musikslingor. Men detta var lao-rock på hög nivå. Killarna rörde inte en min utan stod helt allvarliga och spelade bakom en lastbil!

Det visade sig att det var party för munkarna och jag blev inbjuden att delta i kalaset. Men mitt mod svek mig nu och jag nöjde mig med att ta ett foto av gästerna.

Det var en så rolig förmiddag. Först fantastisk fotmassage. När jag sen på lätta fötter kommer förbi och blir inbjuden till detta svängiga kalas, då kände jag mig riktigt glad.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar