måndag 26 oktober 2009

Morgon på verandan


Jag gick ut innan soluppgången i morse för att se när munkarna gav sig iväg på sin tiggarrunda. Här kunde jag sitta lite skymd på verandan medan de samlades vid templet mittemot, och efter någon signal då de trummade från olika tempel i stan gav de sig iväg.

Nu är det några timmar senare och jag sitter på verandan igen, med en kopp kaffe framför mig och katten Mimmi i knät. Det är så lungt här. En och annan moped kommer körandes förbi, någon går in i templet för att be, tre hönor följer efter. Kanske buddhisthönor? Man kanske behöver tro på ett liv efter detta om man är en höna? I huset bredvid håller någon på att bygga till på sitt hus. Barfota utan någon skyddsanordning sitter han uppkrupen på ett tak.

4 kommentarer:

  1. Vad hände med "jag ska inte röra de söta katterna?" :)

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!

    Tittar förbi här lite och tänkte slänga iväg en hälsning. Själv sitter jag och har precis ätit middag, ska försöka plugga lite strax tänkte jag. Har en tentaperiod som kommer nu så det är ganska intensivt med pluggande, men ganska kul ändå. Imorgon ska vi ha en radio-övning, det ska bli skoj! Hoppas att allt är bra med dig! Kramar från Umeå

    SvaraRadera
  3. Det vet jag ingenting om Kristina. Har jag sagt det :)

    SvaraRadera
  4. Hej Emil, håller tummarna att tentorna går bra! Ni har väl vinter där uppe nu? Här är otroligt varmt, nästan så jag saknar lite snö.

    SvaraRadera