lördag 24 oktober 2009

Jaliya guest house


För mig var boendet i Vang Vien en aning äventyrligt, och jag var lite orolig för att vakna upp och märka att jag delade säng med en stor och hårig jättespinde.

Därför tyckte jag det var dags att bo lite finare igen när jag kom hit till Luang Prabang. Stort rum, stort badrum, TV, aircondition, lakan. Och framför allt en sänglampa. Det är riktigt ovanligt. I vanliga fall är det lysrör i taket som gäller, inte särskilt mysigt om man vill ligga och läsa en stund på kvällen. Rummet kostar
100 000 kip per natt vilket är ca 80 kr.


8 kommentarer:

  1. Hej Lena,

    Det är verkligen en otrolig resa du gör, med sällskap av en massa "husdjur" !

    Så bra att ditt internet fungerar i Laos också, men hur är det med dina email ? Det kan ju vara viktigt att kolla upp vissa saker !

    SvaraRadera
  2. vi har kommit hem från stugan efter några dagar
    där har läst och tittat på dina bilder och
    tänker på hur otroligt annorlunda bäde natur
    och mänskliga förhållande är i vår värld
    tänker på dig kram
    mamma

    SvaraRadera
  3. HUUUU,så hemskt....vem vill dela säng med en stor och hårig spindel!!!!

    Tänk vad en sänglampa betyder....en självklarhet för dom flesta!

    SvaraRadera
  4. jag har lite svårt för valutaräkningen där..så 100 000 är bara 80 spänn?
    Hur ser det då ut när något verkligen kostar?
    *tänker*
    *sluta tänka*

    Mjnaee..jag tror lyssnar på lite musik istället!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej Roland, ja det här är en fantastiskt resa även om det är jobbigt ibland. Internet fungerar ibland. När det inte gör det är det bara att sätta sig ner och vänta. Varför ha bråttom! Mejlen når jag via nätet. Hälsa till Ulla!

    SvaraRadera
  6. Hej mamma! Allt är så annorlunda, inte alltid bättre men ofta. Framför allt förmågan att ta det lungt, man stressar inte i onödan och det gillar jag.

    SvaraRadera
  7. Hej Lisa! Ja, tänk att man kan bli så glad över en sänglampa.

    SvaraRadera
  8. Hej Anna, jag har tänkt på det också, hur det ser ut när de ska köpa hus eller en bil. Fast det kanske de inte betalar kontant. Men helt klart är det tjocka plånböcker som gäller här.

    SvaraRadera