torsdag 22 oktober 2009

Nam Song Garden

Utsikt från mitt rum

Utsikt från mitt rum

Rummet

Jag har tagit in på ett guesthouse, Nam Song Garden, som ligger otroligt fint. Strax nedanför mitt rum flyter floden och bergen reser sig så mäktigt och tjusigt längre bort. Rummet är litet och mycket enkelt med en pytteliten toalett. Ett fönster täcker hela ena väggen så att jag har hela utsikten framför mig när jag ligger i sängen. Jag kunde välja det bästa rummet, och för det betalar jag 200 Bath per natt (ca 40 kr).

Under den korta stund jag varit här har strömmen gått tre gånger. Och så har jag en spindel, en ödla, nåt som liknar en geting och ett antal myror som rumskompisar. Spindlarna är inte farliga, det har jag redan förvissat mig om. Det finns en annan sort som ibland tar sig in på rummet, som har en kropp nästan lika stor som en knytnäve. Den får gärna hålla sig långt härifrån!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
www.intressant.se/intressant

4 kommentarer:

  1. 40 kronor för ett rum med en vacker utsikt!!!
    Billigt! Men du...spindlar, myror, ödlor och något som liknar en geting...nej, jag hade betalat mer för att slippa dom.

    Du är modig, Lena ;)

    SvaraRadera
  2. spindlar stora som nävar?!
    De kan du behålla för dig själv. *ryyyys*

    SvaraRadera
  3. När jag satt och åt i går kväll kom en mosterinsekt och landade på mitt bord. Och jag lovar - det hördes en duns, så stor var den!

    Måste erkänna att jag tyckte det var lite läskigt när jag skulle försöka sova. Då var jag minsann inte modig!

    SvaraRadera
  4. Mosterinsekt ska det inte vara!!! Undrar hur en sådan ser ut. MONSTERinsekt menar jag :)

    SvaraRadera