måndag 19 oktober 2009

Forsta dagen i Laos

Nu sitter jag pa andra sidan Mekongfloden, pa ett Internetcafe i Vientiane, Laos.

Min nye amerikanske van Andy och hans fru och dotter erbjod mig att folja med dem. Andy har gjort resan var tredje manad under 19 ar for att fa nytt visum i Thailand.

Det ar sa bekvamt att for en gang skull bara folja med och gora som nogan annan sager att man ska, och inte behova anstranga sig sa mycket. Darfor gick allt smidigt och snabbt.

Forst tuktuk till the Friendship Bridge och sedan buss over till Laos. Nodvandiga formular skulle fyllas i, avgiften for visumet betalas och sa fick vi beratta om vi hade hosta eller var snuviga...

Jag skriver mer i morgon, nu ska jag fortsatta att utforska stan och se om det ar nogon storre skillnad mot Thailand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar